Postup pri škode

Kategórie
 
 
 
 
 

Postup pri škodovej udalosti

V prípade, že ste sa ocitli v situácií, keď je ktorékoľvek autosklo Vášho vozidla poškodené alebo úplné rozbité ( týka sa to hlavne bočných a zadných autoskiel ) vo firme Autoglas, s.r.o. Vám vieme poskytnúť komplexné služby a pomôcť vyriešiť túto, pre väčšinu majiteľov áut nepríjemnú a stresovú situáciu. Vzhľadom na to, že v tomto druhu podnikania sa pohybujeme viac ako 25 rokov, stali sme sa zmluvnými partnermi väčšiny poisťovní, ktoré sa na Slovensku zaoberajú rôznymi druhmi poistení motorových vozidiel.
Ak ste s takýmto prípadom ešte nemali skúsenosti alebo momentálne neviete, ako ďalej postupovať, kontaktujte nás >, zašlite nám MMS správu s fotografiou poškodenia, prípadne ak je to možné nás osobne navštívte. Pre informáciu do budúcnosti vám bližšie popíšeme Vaše možnosti.

 

Vyriešenie vášho problému

Naši vyškolení pracovníci zhodnotia poškodenie Vášho autoskla a navrhnú optimálne riešenie opravy.Vieme vám poskytnúť viacero benefitov:
  • navrhneme, prípadne poradíme s postupom opravy
  • v prípade uzatvoreného poistenia, vzťahujúceho sa na váš problém (havarijné poistenie, máte vinníka v rámci PZP, prípadne dopoistenie čelného skla), vieme vám poradiť, akým spôsobom môžete nahlásiť vznik škodovej udalosti
  • ak je to možné, vykonáme obhliadku poškodeného autoskla za poisťovňu v našej firme Autoglas, s.r.o., v Trnave na Zavarskej 10/B
  • v rámci mesta Trnava Vás odvezieme a dovezieme na Vami zvolené miesto, tzv. pick-up servis
  • v prípadne, že potrebné diely nie sú skladom, pregarážujeme vaše vozidlo
  • vykonáme opravu
  • po úhrade príslušných platieb (spoluúčasť, prípadne DPH, ak je majiteľ vozidla plátca DPH) vám vozidlo odovzdáme
  • všetky potrebné dokumenty či fotografie obhliadky doručíme elektronicky za vás do poisťovne
  • v našej prevádzke umožňujeme platby platobnými alebo kreditnými kartami a samozrejme aj platbu v hotovosti

 

Vaše možnosti ako postupovať

V zásade existujú tri základné možnosti, ako problém s poškodeným autosklom riešiť:

  1. Bezhotovostná oprava alebo výmena, ak máte uzatvorenú Havarijnú poistku (HP) - Kasko, pripoistené autosklo v rámci HP alebo samostatné Poistenie čelného skla
  2. Oprava alebo výmena autoskla riešená prostredníctvom zákonného poistenia PZP
  3. Oprava alebo výmena platená hotovostne, platobnou kartou alebo v prípade dohody prevodom na účet

1.Bezhotovostná oprava alebo výmena - havarijné poistenie - Kasko, samostatné poistenie čelného skla

Ak máte na svojom vozidle uzatvorené niektoré z vyššie uvedených druhov poistení, vieme opravu alebo výmenu Vášho poškodeného autoskla riešiť tzv.bezhotovostne (tento termín sa zaužíval, ale skutočne bez akejkoľvek úhrady to býva zriedkavé):

  • Klient v našej firme zaplatí pri prevzatí opraveného vozidla spoluúčasť, ktorú má dojednanú v poistnej zmluve a v prípade, že majiteľ vozidla je platca DPH, tak uhrádza aj DPH z celkovej sumy faktúry za opravu
  • Rozdiel, ktorý vzniká po odpočte spoluúčasti a prípadne DPH z celkovej sumy faktúry platí príslušná poisťovňa na účet firmy Autoglas, s.r.o. prostredníctvom vystaveného krycieho listu
  • Sumy spoluúčasti bývajú rozmanité: 0,- €, 16,6 €, 66,39 €, 99,-€, 165,97 €, 330,- € , prípadne sú určené percentuálnou sadzbou z celkovej sumy ( u platcov DPH zo základu dane).
  • Pred nahlásením poistnej udalosti si zistite výšku vašej spoluúčasti, pretože často sa stáva, hlavne v prípade rozbitých bočných skiel, že celková suma faktúry za opravu je nižšia ako dojednaná spoluúčasť. V tomto prípade samozrejme nahlasovať poistnú udalosť nemá význam !

Doklady, ktoré potrebujete v prípade bezhotovostnej opravy alebo výmeny:

  • Zmluvu o havarijnom poistení, príp. samostatnom pripoistení čelného skla
  • Veľký technický preukaz ( tzv.rozkladačka) -fotokópia
  • Vodičský preukaz vodiča, ktorý viedol vozidlo v čase PU
  • Prípadne správu o nehode - fotokópia
  • V prípade vozidla na leasing urýchli likvidáciu devinkulačné potvrdenie z vašej leasingovej spoločnosti

Kontakty na poisťovne za účelom nahlásenia škodovej udalosti či už telefonicky alebo pomocou web-rozhrania, získate klikom na dolu uvedené logá zmluvných poisťovní
 

2. Povinné zmluvné poistenie PZP, zodpovednostná poistka atď. - oprava alebo výmena autoskla

Ak k poškodeniu vášho autoskla prišlo z dôvodu cudzieho zavinenia iným motorizovaným vozidlom, máte možnosť riešiť túto škodu z povinného zmluvného poistenia vinníka (škodcu) alebo vám bola spôsobená škoda na ktorú kryje  nejaký druh zodpovednostnej poistky.
V tomto prípade je potrebné celkovú sumu za opravu alebo výmenu autoskla u nás zaplatiť buď hotovosťou alebo samozrejme platobnou alebo kreditnou kartou. Poisťovňa vinníka "by Vám mala " potom celkovú (alebo zodpovedajúcu) sumu zaslať na Váš bankový účet alebo poštouvou pukážkou na Vašu adresu.

Doklady, ktoré sú požadované pri uplatnení škody cez PZP:

 

  • Hlásenie o nehode, vypísané spolu s vinníkom tesne po nehode
  • Prípadné policajné hlásenie
  • Biela kartička poistenia PZP
  • Veľký technický preukaz ( tzv.rozkladačka) - fotohópia
  • Vodičský preukaz vodiča, ktorý viedol vozidlo v čase PU - fotokópia
  • Firemnú pečiatku, ak je vozidlo registrované na firmu
  • Dôležité údaje, ktoré potrebujete od vinníka, aby ste predišli budúcim komplikáciám:
  • Číslo poistenia PZP vinníka, prípadne číslo zodpovednostnej poistky
  • Typ vozidla, EČ, farba a VIN vozidla
  • telefonický kontakt na vodiča príp. majiteľa vozidla vinníka,
  • Údaje o vodičovi, adresa, telefonický kontakt
  • Vypísané tlačivo "Záznam o nehode", ktoré by mali účastníci nehody vždy vypísať
  • Doporučujeme na mieste nehody zhotoviť niekoľko fotografií na mobilný telefón

Nezabúdajte na skutočnosť, že pokiaľ vinník poistnej udalosti (vodič alebo majiteľ vozidla, ktoré škodu spôsobilo) neoznámi nehodu na svojej poisťovni, poisťovňa nezačne s likvidáciou PU. Je veľmi dôležité spísať s vinníkom Správu o nehode >, ktorú obidve strany podpíšu, aby ste mali v rukách dôkaz, že sa nehoda naozaj stala, pre prípad, ak by sa vinník neskôr zatajoval, prípadne by odmietal zavinenie nehody. Ak je to možné, doporučujeme pomocou mobilného telefónu zdokumentovať miesto nehody, obe zúčastnené vozidlá ako aj vodiča resp. vinníka.

3. Oprava alebo výmena autoskla v hotovosti

Ak ste sa ocitli v situácií, že k poškodeniu vášho ktoréhokoľvek autoskla prišlo neznámou osobou, vinník ušiel z miesta nehody prípadne ste si sami spôsobili škodu na Vašou vozidle a neviete ako postupovať, kľudne nás kontaktujte
Skladom máme čelné, bočné aj zadné sklá na mnohé u nás bežne jazdiace vozidlá. V prípade, že autosklo na Vaše vozidlo nie je skladom, vieme väčšinou do 24 hodín zabezpečiť potrebnú položku. Týka sa to samozrejme aj úžitkových, nákladných áut a autobusov.


Skúsime vám ponúknuť adekvátne riešenie podľa Vašich požiadaviek, ktoré Vás určite zaujme !


Klikom na príslušné logo sa dostanete na webový portál vašej poisťovne:

      

    

     

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia